Επικοινωνία
Οι πελάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν στα Γραφεία του Οργανισμού που βρίσκονται στις οδούς
- Αδαμάντιου Κοραή 12, 6010 Λάρνακα
- Ανδρέα Μιαούλη 11 (ΚΕΔ), 6017 Λάρνακα
Στοιχεία Επικοινωνίας
ΕΟΑ Λάρνακας
Διεύθυνση: Αδ. Κοραή 12
6010 Λάρνακα, Κύπρος
Email: info@eoal.org.cy/ csd@eoal.org.cy
Τηλέφωνο: 357 24501500
Φαξ: 357 24650005
Σημεία και Ώρες Εξυπηρέτησης
Κεντρικά Γραφεία Διοίκησης ΕΟΑ Λάρνακας
Διεύθυνση: Αδαμάντιου Κοραή 12, 6010 Λάρνακα (πρώην γραφεία Συμβουλίου Υδατοπρομήθειας Λάρνακας)
Δευτέρα- Παρασκευή, 07:45-14:00
Κέντρο Εξυπηρέτησης του Δημότη – Εξόφληση λογαριασμών ύδρευσης/αποχέτευσης, τιμολογίων, μεταβιβάσεις, βεβαιώσεις κλπ.
Διεύθυνση: Ανδρέα Μιαούλη Αρ. 11, πάροδος Λεωφόρου Μακαρίου Γ’ (πρώην Κεντρικά Γραφεία Συνεργατικού Ταμιευτηρίου Λάρνακας, πλησίον e- shop)
Δευτέρα- Παρασκευή, 07:45-14:00
Ωράρια Εργασίας
Καθημερινά εκτός Σαββατοκυρίακα και αργίες, από 7:30 π.μ. – 3:00 μ.μ.
Τα γραφεία είναι κλειστά Σαββατοκυρίακα και αργίες
Περιοχές Υδατοπρομήθειας και Προφίλ → Χάρτης
Σύμφωνα με τις πρόνοιες της μεταρρύθμισης της Τοπική Αυτοδιοίκησης, ο Επαρχιακός Οργανισμός Αυτοδιοίκησης Λάρνακας από την 1 Ιουλίου του 2024 ανέλαβε τη διαχείριση και λειτουργία των δικτύων ύδρευσης επιπλέον 3 Δήμων και 13 Κοινοτήτων, πέραν των δικτύων των Δήμων Λάρνακας, Αραδίππου και Λιβαδιών που βρίσκονταν υπό τη διαχείριση του Συμβουλίου Υδατοπρομήθειας Λάρνακας.
Συγκεκριμένα ο ΕΟΑ Λάρνακας υδροδοτεί την πόλη και την Τουριστική Περιοχή της Λάρνακας καθώς και τους Δήμους/Κοινότητες Αραδίππου, Λιβάδια, Βορόκληνη, Αβδελλερό, Αθηένου, Βάβλα, Λάγια, Δελίκηπος, Κελλιά, Δρομολαξιά-Μενεού, Κάτω Λεύκαρα, Κίτι, Κόρνος, Λεύκαρα, Περβόλια, Σκαρίνου, Τερσεφάνου, Τρούλλοι.
Άλλες χρήσιμες συμβουλές
Συντήρηση υδραυλικών εγκαταστάσεων
Την ευθύνη για την καλή κατάσταση και συντήρηση των υδραυλικών εγκαταστάσεων μετά τον υδρομετρητή φέρει αποκλειστικά ο καταναλωτής, όπως και την ευθύνη για οποιαδήποτε υπερκατανάλωση και ανάλογη χρέωση. Για να προληφθεί σπατάλη του νερού και πληρωμή ψηλών λογαριασμών συστήνεται να γίνεται τακτικός έλεγχος των εγκαταστάσεων και παρακολούθηση της κατανάλωσης που καταγράφει ο υδρομετρητής.
Ο χώρος γύρω από τον υδρομετρητή θα πρέπει να διατηρείται ελεύθερος και καθαρός για την ανεμπόδιστη λήψη των ενδείξεων, διαφορετικά ο Οργανισμός μπορεί να προβαίνει σε υποθετικό υπολογισμό της κατανάλωσης. Απαγορεύεται αυστηρά οποιαδήποτε επέμβαση, μετακίνηση ή πρόκληση ζημιάς στον υδρομετρητή ή το διακόπτη του σωλήνα παροχέτευσης του νερού.
Άλλες πληροφορίες
Κάθε καταναλωτής μπορεί να ζητήσει να διακοπεί προσωρινά η υδατοπρομήθεια στο υποστατικό του για λόγους ασφάλειας υπό τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στους Κανονισμούς.
Σε περίπτωση που καταναλωτής δε χρειάζεται πλέον την παροχή νερού ή έχει μετακομίσει ή πωλήσει το υποστατικό του θα πρέπει να ειδοποιεί σχετικά τον Οργανισμό. Μη έγκαιρη πληροφόρηση ενδεχομένως να κοστίσει στον καταναλωτή περισσότερα.
Εξόφληση και Υπόλοιπα Λογαριασμών
Πληρωμή λογαριασμών γίνεται είτε στα Γραφεία του Οργανισμού είτε μέσω τραπεζικής εντολής είτε και μέσω διαδικτύου (JCC Smart, direct banking). Σημειώνεται δε ότι πληρωμές μέσω διαδικτύου μπορούν να πραγματοποιηθούν μέχρι και εβδομήντα πέντε (75) ημέρες μετά την τελευταία ημερομηνία πληρωμής που αναγράφεται στο τιμολόγιο.
Μετά την λήξη της προθεσμίας των εβδομήντα πέντε (75) ημερών από την τελευταία ημερομηνία πληρωμής οι λογαριασμοί εξοφλούνται ΜΟΝΟ στα γραφεία του Οργανισμού.
Οι καταναλωτές προτρέπονται να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους πριν από την τελευταία ημερομηνία πληρωμής που αναγράφεται στο τιμολόγιο, διαφορετικά αν ο λογαριασμός δεν εξοφληθεί μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία λήξης θα επιβάλλεται πρόσθετο τέλος 10% επί του οφειλόμενου ποσού και θα αποκόπτεται η υδατοπρομήθεια χωρίς άλλη ειδοποίηση. Για την επαναφορά της υδατοπρομήθειας θα επιβάλλεται επιπρόσθετα δικαίωμα επανασύνδεσης.
Οι καταναλωτές προτρέπονται να εφαρμόζουν το σύστημα αυτόματης εξόφλησης των λογαριασμών τους μέσω Τραπεζικών Ιδρυμάτων.΄Εγκαιρη εξόφληση των λογαριασμών απαλλάσσει τόσο τους καταναλωτές όσο και Οργανισμό από περιττά έξοδα και ταλαιπωρία.
Για την έκδοση τελικού λογαριασμού, θα πρέπει να παρθεί η λήψη του μετρητή είτε από τον καταναλωτή είτε από υπάλληλο του Οργανισμού. Για αποφυγή καθυστερήσεων, οι καταναλωτές προτρέπονται να παίρνουν εξ ιδίων τους τη λήψη, εκτός αν υπάρχει αντικειμενική δυσκολία. Ο Οργανισμός θα ελέγξει τη λήψη στη βάση των προηγούμενων καταναλώσεων. Μετά την έκδοση τελικού λογαριασμού και την εξόφλησή του, επιστρέφεται η εγγύηση αν υπάρχει κατατεθειμένη.
Ο λογαριασμός νερού μπορεί να εξοφληθεί είτε στα Γραφεία του Οργανισμού είτε μέσω διαδικτύου (JCC Smart, internet banking) ακόμη μέχρι και εβδομήντα πέντε (75) ημέρες μετά την τελευταία ημερομηνία πληρωμής που αναγράφεται στο τιμολόγιο. Η δυνατότητα αυτή δεν αναιρεί την υποχρέωση του Οργανισμού να αποσυνδέσει την παροχή νερού όταν δεν εξοφληθεί μέχρι την τελευταία ημερομηνία πληρωμής και να επιβάλλει πρόσθετο τέλος 10% επί του οφειλόμενου ποσού, το οποίο θα συμπεριληφθεί στον επόμενο λογαριασμό νερού
Οι ΕΟΑ Λάρνακας, Λευκωσίας και Λεμεσού είναι ανεξάρτητοι οργανισμοί και, κατ΄ επέκταση, δεν υπάρχει δυνατότητα πληρωμής λογαριασμού που εκδίδεται από έναν Οργανισμό σε άλλο.
Επικοινωνήστε στο τηλέφωνο 24201500 ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο csd@eoal.org.cy ή περάστε από τα Γραφεία μας με τα στοιχεία του λογαριασμού σας για την έκδοση αντιγράφου.
Για να μάθετε το υπόλοιπο του λογαριασμού σας επικοινωνήστε στο τηλέφωνο 24201500 ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο csd@eoal.org.cy.
Αν έχει τιμολογηθεί η ζώνη στην οποία βρίσκεται το υποστατικό σας και δεν έχετε ακόμα παραλάβει το λογαριασμό νερού σας, ή αν πάρθηκε η λήψη από τον καταγραφέα και δεν έχει εκδοθεί ακόμα λογαριασμός νερού, ο Οργανισμός είναι σε θέση να σας ενημερώσει για το ακριβές ποσό του λογαριασμού σας, το οποίο μπορείτε να πληρώσετε και να αγνοήσετε το λογαριασμό όταν θα τον παραλάβετε. Αν ο Οργανισμός δεν διαθέτει τις πιο πάνω πληροφορίες, μπορείτε να προπληρώσετε έναντι του λογαριασμού σας καθ΄ υπολογισμό ποσό με βάση τις προηγούμενες καταναλώσεις σας.
Ο Οργανισμός δέχεται πληρωμές εκ των προτέρων, έναντι λογαριασμού νερού, βάσει καθ΄ υπολογισμό εκτιμήσεων που γίνονται στη βάση των προηγούμενων καταναλώσεων σε κάθε υποστατικό
Οι λογαριασμοί εκδίδονται από τον Οργανισμό και αποστέλλονται στο Ταχυδρομείο για ταχυδρόμηση 25 ημέρες πριν την ημερομηνία λήξης και οι ειδοποιήσεις 20 ημέρες πριν την λήξη της δεκαήμερης προθεσμίας εξόφλησης του λογαριασμού πριν την αποκοπή της υδατοπρομήθειας. Αν τον/την παραλάβατε αργά ή ληγμένο/η θα πρέπει να αποταθείτε στο Ταχυδρομείο
Ο Οργανισμός εξυπηρετεί σήμερα 70,000 καταναλωτές περίπου, οι οποίοι είναι κατανεμημένοι σε ζώνες, ώστε οι εργασίες της καταγραφής και της έκδοσης λογαριασμών να γίνονται σταδιακά με το διαθέσιμο προσωπικό. Είναι, επομένως, πρακτικά αδύνατο να λήγουν όλοι οι λογαριασμοί στο τέλος του μήνα, χωρίς να απαιτείται αύξηση του απασχολούμενου προσωπικού με συνεπακόλουθη αύξηση στα έξοδα του Οργανισμού, τα οποία στο τέλος μετακυλούνται στους πελάτες του.
Θα πρέπει να ενημερώσετε σχετικά τον Οργανισμό για να ελεγχθεί το κατά πόσο ο υδρομετρητής που αναφέρεται στο λογαριασμό σας ότι υδροδοτεί το υποστατικό σας ή είναι σταματημένος για να αντικατασταθεί. Τονίζεται ότι, σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι ο υδρομετρητής σταμάτησε να καταγράφει κανονικά την κατανάλωση, ανεξάρτητα αν τούτο οφείλεται σε υπαιτιότητα του Οργανισμού ή του καταναλωτή ή τρίτου προσώπου, ο Οργανισμός δύναται να χρεώνει με αναφορά στην κατανάλωση της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους για όλες τις περιόδους που διαπιστώθηκε ότι ο υδρομετρητής ήταν σταματημένος.
Έκδοση Βεβαίωσης Εξόφλησης
Παρουσιάστε φωτογραφία του μετρητή (εφόσον σας είναι δύσκολο δώστε εντολή στον Οργανισμό τουλάχιστον μίαν εβδομάδα προτού την επίσκεψη σας στα γραφεία. Παρουσιάστε ένα εκ των ακόλουθων εγγράφων: (α)‘’Τίτλο Ιδιοκτησίας’’ ή (β)‘’ Έντυπο 313’’ του Κτηματολογίου σφραγισμένο ή (γ)‘’ Έντυπο Έρευνας’’ του Κτηματολογίου σφραγισμένο. Βάση της ένδειξης του μετρητή υπολογίζεται τελικός λογαριασμός. Με την πληρωμή του τελικού λογαριασμού εκδίδεται βεβαίωση εξόφλησης.
Λογαριασμοί Ενοικιαστών
Αν έγινε τελικός λογαριασμός και επιστράφηκε η εγγύηση του ενοικιαστή, ο λογαριασμός επανέρχεται στο όνομα του ιδιοκτήτη και αποστέλλεται στη διεύθυνση του υποστατικού. Αν ο ιδιοκτήτης επιθυμεί να αποστέλλεται ο λογαριασμός σε άλλη ταχυδρομική διεύθυνση, θα πρέπει να ενημερώση σχετικά το Συμβούλιο.
Στοιχεία επικοινωνίας
ΕΟΑ Λάρνακας
Διεύθυνση: Αδ. Κοραή 12, 6010 Λάρνακα, Κύπρος
Email: csd@eoal.org.cy
Τηλέφωνο: +357 24501000
Φαξ: +357 24650005
Εάν ο λογαριασμός νερού είναι στο όνομα του ενοικιαστή και αυτός τακτοποιεί κανονικά τις υποχρεώσεις του, ο Οργανισμός είναι υποχρεωμένος να διατηρήσει την παροχή νερού. Μπορείτε όμως να απαλλαχθείτε από την ευθύνη πληρωμής οποιουδήποτε οφειλόμενου υπολοίπου, σε περίπτωση εγκατάλειψης του υποστατικού από τον ενοικιαστή, με γραπτή ειδοποίηση εκ μέρους σας προς τον Οργανισμό. Ο ενοικιαστής θα ειδοποιηθεί από τον Οργανισμό να καταθέσει χρηματική εγγύηση ανάλογη της προηγούμενης του κατανάλωσης.
Εάν ο λογαριασμός είναι στο όνομα του ιδιοκτήτη, θα ειδοποιηθεί ο ενοικιαστής να προσκομίσει στοιχεία νόμιμης κατοχής του υποστατικού και να καταθέσει χρηματική εγγύηση ανάλογη της προηγούμενης του κατανάλωσης, προκειμένου ο Οργανισμός να διατηρήσει την παροχή νερού στο υποστατικό.
Εάν υπάρχει εγγύηση λογαριασμού κατατεθειμένη από τον ενοικιαστή, θα γίνει κατάσχεση έναντι του λογαριασμού και το υπόλοιπο οφειλόμενο ποσό έχει υποχρέωση να το καταβάλει ο ιδιοκτήτης του υποστατικού. Ο Οργανισμός είναι πρόθυμος να επικοινωνήσει με τον ενοικιαστή για εξόφληση του λογαριασμού, αν προσκομίσετε τα αναγκαία στοιχεία επικοινωνίας μαζί του, χωρίς όμως να αναλαμβάνεται οποιαδήποτε σχετική δέσμευση.
Η παροχή νερού διακόπηκε μετά τη λήξη της προθεσμίας πληρωμής του λογαριασμού, οπόταν προέκυψε πρόσθετη χρέωση λόγω της περαιτέρω κατανάλωσης που σημειώθηκε μεταξύ της ημερομηνίας καταγραφής και της ημερομηνίας αποκοπής της παροχής.
Ο Οργανισμός εισπράττει εγγυήσεις λογαριασμού από το 2002 και μετέπειτα, μετά τη θεσμοθέτηση σχετικής διάταξης στους Κανονισμούς του Οργανισμού. Νοείται ότι, για να εισπραχθεί εγγύηση λογαριασμού πρέπει, όταν ενοικιαστεί το υποστατικό, να προσέλθει στα Γραφεία του Οργανισμού ο ενοικιαστής μαζί σας (συγκατάθεση ιδιοκτήτη) προσκομίζοντας το ενοικιαστήριο έγγραφο, την ταυτότητα ή το διαβατήριό του και να καταθέσει την προβλεπόμενη στους Κανονισμούς εγγύηση.
Το ποσό εγγύησης λογαριασμού νερού καθορίζεται στους Κανονισμούς του Οργανισμού και αντικατοπτρίζει τη συνήθη χρέωση της κατανάλωσης σε ένα υποστατικό για μια τριμηνία με βάση τις υφιστάμενες διατιμήσεις. Ο ιδιοκτήτης του υποστατικού έχει το δικαίωμα να ζητήσει γραπτώς να κατατεθεί ψηλότερο ποσό εγγύησης, εφόσον αυτό δικαιολογείται από την καταναλωτική συνήθεια του ενοικιαστή του.
Αποκοπές και Επανασυνδέσεις
Εάν η επανασύνδεση διενεργηθεί εντός τριών ετών από την ημερομηνία αποκοπής δείτε το ‘Τέλη και Δικαιώματα → Επανασύνδεση’
Ο Οργανισμός αποστέλλει έγκαιρα τους λογαριασμούς υδατοπρομήθειας, καθώς και σχετική ειδοποίηση για τη διενέργεια της αποκοπής εντός δεκαήμερης προθεσμίας, αν δεν εξοφληθεί ο λογαριασμός, στη διεύθυνση αποστολής που καθορίζεται από τον καταναλωτή. Ο υπάλληλος του Οργανισμού που διενεργεί την αποκοπή, αν και δεν έχει υποχρέωση να ενημερώσει δια ζώσης τον καταναλωτή, καταβάλλει κάθε τέτοια προσπάθεια, τη στιγμή της αποκοπής και στη συνέχεια αφήνει ειδοποίηση ότι έχει αποκοπεί η παροχή. Αν η εξόφληση του λογαριασμού έγινε μετά τη διενέργεια της αποκοπής, ο καταναλωτής οφείλει να καταβάλει στον Οργανισμό δικαιώματα επανασύνδεσης.
Εγγυήσεις
Οι εγγυήσεις λογαριασμού κατατίθενται για να διασφαλιστεί η υποχρέωση των πελατών του Οργανισμού σε σχέση με την εξόφληση των λογαριασμών νερού που δημιουργούν, αλλά και για την προστασία των ιδιοκτητών από την πιθανότητα εγκατάλειψης του υποστατικού από τον ενοικιαστή, χωρίς να εξοφλήσει το λογαριασμό του. Επιστρέφεται η εγγύηση όταν εκδοθεί τελικός λογαριασμός και εξοφληθεί. Στις περιπτώσεις όπου γίνει τελικός λογαριασμός και δεν επιστραφεί άμεσα η εγγύηση ή/και διακοπή η υδατοπρομήθεια τότε η επιστροφή της γίνεται μόνο όταν υποβληθεί σχετικό γραπτό αίτημα εντός ενός (1) έτους από την ημερομηνία διακοπής της υδατοπρομήθειας ή μεταβολής του καταναλωτή. Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί γραπτό αίτημα εντός ενός (1) έτους η εγγύηση μεταφέρεται στο Συμβούλιο.
Διαρροές και υπερβολικές καταναλώσεις
Αν η κατανάλωση που παρουσιάζεται στο λογαριασμό σας είναι αυξημένη σε σχέση με την προηγούμενη, πιθανώς να είναι δικαιολογημένη, αν αφορά θερινή περίοδο. Αν είναι αυξημένη σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, πιθανώς να υπάρχει διαρροή από τις υδραυλικές εγκαταστάσεις του υποστατικού σας, η οποία πρέπει να επιδιορθωθεί αμέσως. Μπορείτε να ελέγξετε οι ίδιοι την πιθανότητα διαρροής το πρωί, πριν χρησιμοποιήσετε νερό, που είναι γεμάτο το ντεπόζιτο και με τις βρύσες κλειστές να δείτε αν γυρίζει ο μετρητής. Αν γυρίζει, τότε ενδεχομένως να υπάρχει διαρροή και θα πρέπει να καλέσετε υδραυλικό.
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί διαρροή από τις υδραυλικές σας εγκαταστάσεις, θα πρέπει να υποβάλετε αίτηση στα γραφεία του Οργανισμού για να εξεταστεί η δυνατότητα μείωσης του λογαριασμού σας, υπό την προϋπόθεση η συνολική κατανάλωση της τριμηνία να είναι πέραν των 75 κ.μ., σύμφωνα με τους κανονισμούς του Οργανισμού όπως αναλύονται πιο κάτω:
(1) Για οποιαδήποτε κατανάλωση ή διαρροή μετά τον υδρομετρητή, την ευθύνη φέρει ο καταναλωτής.
(2) Ο Οργανισμός έχει την ευχέρεια, σε περιπτώσεις που η μηνιαία κατανάλωση υπερβαίνει τα εικοσιπέντε (25) κυβικά μέτρα, να ελαττώνει το λογαριασμό καταναλωτών, όταν αποδειχθεί προς ικανοποίηση του Οργανισμού ότι ο σωλήνας διανομής νερού είχε διαρροή λόγω βλάβης ή φθοράς, η οποία δεν μπορούσε να επισημανθεί από τον καταναλωτή. Νοείται ότι δεν διενεργείται οποιαδήποτε μείωση που έχει ως αποτέλεσμα την πληρωμή ποσού που είναι λιγότερα από ποσό που αντιστοιχεί σε μηνιαία κατανάλωση εικοσιπέντε (25) κυβικών μέτρων.
(3) Σε περίπτωση που αποφασίζεται μείωση οφειλής ή λογαριασμού για τους λόγους που αναφέρονται στην παράγραφο (2), τότε-
(α) αν η κατανάλωση δεν υπερβαίνει την κατανάλωση της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους ή, αν αυτή δεν είναι αντιπροσωπευτική, άλλη λογική κατά την κρίση του Οργανισμού κατανάλωση, η χρέωση γίνεται κανονικά·
(β) αν η κατανάλωση υπερβαίνει την κατανάλωση της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους ή, αν αυτή δεν είναι αντιπροσωπευτική, άλλη λογική κατά την κρίση του Οργανισμού κατανάλωση, η διαφορά χρεώνεται σε τιμή που καθορίζει εκάστοτε ο Οργανισμός, βάσει της χονδρικής τιμής στην οποία ο Οργανισμός αγοράζει νερό και βάσει των ιδίων των κοστών του Οργανισμού για την προσφορά υπηρεσιών υδατοπρομήθειας·
(γ) σε περίπτωση όπου και μετά την ελάττωση ο λογαριασμός παραμένει πολύ ψηλός, ο Οργανισμός, βάσει σχετικών κριτηρίων που καθορίζει από καιρό σε καιρό, δύναται να χρεώνει τη διαφορά σε περαιτέρω μειωμένη τιμή, η οποία δεν υπολείπεται της χονδρικής τιμής στην οποία ο Οργανισμός αγοράζει νερό.
(4) Τηρουμένης της επιφύλαξης της παραγράφου (2) ο Οργανισμός δύναται, βάσει γενικών κριτηρίων που καθορίζει από καιρό σε καιρό και σε περιπτώσεις που η μηνιαία κατανάλωση υπερβαίνει τα τριάντα (30) κυβικά μέτρα καθώς και την κατανάλωση της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους ή, αν αυτή δεν είναι αντιπροσωπευτική, άλλη λογική κατά την κρίση του Οργανισμού κατανάλωση, να ελαττώνει το λογαριασμό καταναλωτή, ακόμα και όταν δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις της παραγράφου (2) ή όταν, κατόπιν έρευνας, δεν μπορούν να προσδιοριστούν με ικανοποιητική βεβαιότητα οι λόγοι για σημειωθείσα υπερβολική κατανάλωση:
Νοείται ότι η εν λόγω ελάττωση δεν μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της οφειλής λογαριασμού σε μικρότερο επίπεδο από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, ή, αν αυτή δεν είναι αντιπροσωπευτική, άλλη λογική κατά την κρίση του Οργανισμού κατανάλωση.
Νοείται περαιτέρω ότι η διαφορά μεταξύ της σημειωθείσας κατανάλωσης και εκείνης της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους, ή, αν αυτή δεν είναι αντιπροσωπευτική, άλλη λογική κατά την κρίση του Οργανισμού κατανάλωση, χρεώνεται σε τιμή που καθορίζει εκάστοτε ο Οργανισμός.
(5) Η αίτηση καταναλωτή για μείωση λογαριασμού πρέπει να υποβάλλεται στον Οργανισμό εντός έξι
(6) μηνών το αργότερο από την τελευταία ημερομηνία πληρωμής που αναγράφεται στο λογαριασμό, εκτός αν δικαιολογείται, κατά την κρίση του Οργανισμού, περαιτέρω καθυστέρηση.
(6) Τηρουμένων των διατάξεων των παραγράφων (2), (3), (4) και (5), έγκριση της αίτησης καταναλωτή για μείωση λογαριασμού παραχωρείται για μια μόνο φορά για τους ίδιους λόγους, εκτός αν συντρέχουν άλλες σοβαρές ειδικές περιστάσεις.
Ο Οργανισμός φέρει ευθύνη για την παροχή νερού μέχρι τον υδρομετρητή (τον μετρητή ελέγχου σε πολυκατοικίες και οικιστικά συγκροτήματα). Για οποιαδήποτε υποκλοπή νερού μετά τον υδρομετρητή, την ευθύνη δεν μπορεί να την αναλάβει ο Οργανισμός. Ο καταναλωτής, όμως θα πρέπει να ενημερώσει σχετικά τον Οργανισμό, στο τηλέφωνο 24501000 για να διερευνήσει το θέμα και να καταγγείλει αμέσως το περιστατικό στην Αστυνομία.
Αν ο μετρητής γυρίζει συνέχεια, χωρίς να καταναλώνεται νερό στο υποστατικό (τουλάχιστον για μισή ώρα), ενδεχομένως να υπάρχει διαρροή από τις υδραυλικές εγκαταστάσεις του υποστατικού σας. Καλέστε αμέσως υδραυλικό και κλείστε την παροχή σας από τον μετρητή για αποφυγή περαιτέρω κατανάλωσης την οποία θα χρεωθείτε. Μπορείτε να ελέγξετε οι ίδιοι την πιθανότητα διαρροής το πρωί, που είναι γεμάτο το ντεπόζιτο, πριν χρησιμοποιήσετε νερό και με τις βρύσες κλειστές να δείτε αν γυρίζει ο μετρητής.
Σε περίπτωση εντοπισμού εξωτερικής υπόγειας διαρροής θα πρέπει να γίνει αντικατάσταση ολόκληρης της εγκατάστασης από τον μετρητή μέχρι το ντεπόζιτο επιφανειακά. Στη συνέχεια θα πρέπει να ειδοποιηθεί ο Οργανισμός προκειμένου να ελέγξει ότι έχει σταματήσει η διαρροή και να εξεταστεί η δυνατότητα μείωσης του λογαριασμού σας.
Νέες εγκαταστάσεις, Μεταβιβάσεις λογαριασμών, Αλλαγή στοιχείων
Αν είστε ιδιοκτήτης θα πρέπει να προσέλθετε στον Οργανισμό με την ταυτότητά σας, προσκομίζοντας το πωλητήριο έγγραφο ή τίτλο ιδιοκτησίας. Νοείται ότι, θα πρέπει να γίνει εξόφληση του λογαριασμού (από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη) μέχρι την ημέρα που πωλήθηκε το υποστατικό. Παρακαλώ σημειώστε ότι η μεταβίβαση του λογαριασμού είναι δωρεάν.
Αν είστε ενοικιαστής, θα πρέπει να προσέλθετε στον Οργανισμό με την ταυτότητά σας, προσκομίζοντας το ενοικιαστήριο έγγραφο, αν υπάρχει, διαφορετικά θα πρέπει να προσέλθετε με τον ιδιοκτήτη, ο οποίος θα φέρει και την ταυτότητά του, για συγκατάθεση, και να καταβάλετε εγγύηση πληρωμής λογαριασμού (η οποία σήμερα ανέρχεται σε €100). Νοείται ότι θα πρέπει να εξοφληθεί ο λογαριασμός μέχρι την ημερομηνία που αναλαμβάνει ο νέος καταναλωτής και για τον λόγο αυτό προτρέπονται οι καταναλωτές όπως φέρουν μαζί τους την τελευταία λήψη του μετρητή.
Τα έγγραφα που πρέπει να προσκομίσετε για την εξέταση αίτησης εγκατάστασης νέου μετρητή περιλαμβάνουν: (1) Τοπογραφικό σχέδιο, (2) Τίτλο ιδιοκτησίας, (3) Άδεια οικοδομής, (4) Αρχιτεκτονικά σχέδια με κατόψεις, όψεις και τομές του κτιρίου. Εάν εγκριθεί η αίτηση υδροδότησης του υποστατικού σας, θα κληθείτε στη συνέχεια να καταβάλετε τα έξοδα και τέλη σύνδεσης και τα δικαιώματα ύδρευσης οικοδομής που προβλέπουν οι Κανονισμοί του Οργανισμού.
Αποχετευτικά τέλη
Από τη στιγμή που το υποστατικό σας ενώνεται με το δίκτυο αποχετεύσεων πληρώνετε τέλη χρήσης αποχέτευσης, βάσει της κατανάλωσης νερού που γίνεται στο υποστατικό σας και του μοναδιαίου τέλους που καθορίζεται από καιρό σε καιρό από τον Οργανισμό Τα αποχετευτικά τέλη που καταβάλλετε κάθε 6 μήνες υπολογίζονται με βάση την αξία του ακινήτου σας.
Σύμφωνα με τροποποίηση του άρθρου 33 του Περί Αποχετευτικών Συστημάτων Νόμου, όσοι ιδιοκτήτες υποστατικών παρέλειψαν να συνδέσουν το υποστατικό τους με τη δημόσια υπόνομο οικοδομής, μετά την παρέλευση έξι μηνών από τη λήξη της προθεσμίας σχετικής γνωστοποίησης που έχει εκδώσει ο Οργανισμός υπόκεινται σε επιβάρυνση, η οποία δεν πρέπει να ξεπερνά το τέλος χρήσης που επιβάλλεται στα συνδεδεμένα υποστατικά. Η επιβάρυνση αυτή ανέρχεται σήμερα σε €0,50 ανά κ.μ. κατανάλωσης νερού.
Δημιουργία Τραπεζικής Εντολής
Για να δημιουργήσετε τραπεζική εντολή πληρωμής λογαριασμού νερού πρέπει να υποβάλετε σχετικό αίτημα είτε στα γραφεία του Οργανισμού είτε μέσω διαδικτύου και να προσκομίσετε/επισυνάψετε τα απαραίτητα στοιχεία. Ο αιτητής θα πρέπει να είναι συνδεδεμένος με τον τραπεζικό λογαριασμό που θα χρεώνεται αυτόματα με το ποσό του λογαριασμού νερού, διαφορετικά θα πρέπει να προσκομίσει πληρεξούσιο.
Στην περίπτωση νομικών προσώπων, συνδεδεμένο πρόσωπο θεωρείται ένας εκ των διευθυντών της εταιρείας ή άτομο εξουσιοδοτημένο να δεσμεύει τον τραπεζικό λογαριασμό με βάση βεβαίωση από την τράπεζα ή πληρεξούσιο υπογεγραμμένο από έναν εκ των διευθυντών, το οποίο πρέπει να είναι πιστοποιημένο από πιστοποιών υπάλληλο.
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε και τις ακόλουθες ερωτήσεις:
- Ποια πιστοποιητικά είναι απαραίτητα για την αίτηση πληρωμής λογαριασμών νερού με αυτόματη χρέωση τραπεζικού λογαριασμού;
- Εάν η βεβαίωση με τον αριθμό ΙΒΑΝ είναι στο όνομα τρίτου προσώπου δικαιούμαι να υπογράψω την εντολή εκ μέρους του προσώπου αυτού;
- Σε περίπτωση που δεν είμαι ο ιδιοκτήτης του υποστατικού, αλλά ούτε και ενοικιαστής, δικαιούμαι να υπογράψω εντολή πληρωμής
Τέλη Χρήσης Νερού
(1) Εγγύηση πληρωμής λογαριασμού για ιδιοκτήτες
i. Οικιακή Διατίμηση | €0,00 |
ii. Εμποροβιομηχανική Διατίμηση | €0,00 |
iii. Διατίμηση για Ευάλωτους Καταναλωτές | €0,00 |
iv. Διατίμηση για Δημόσια/Κοινοτικά Γήπεδα/ Χώρους Πρασίνου ή για Πυρόσβεση/Αεροψεκασμούς ή για Κτηνοτροφικούς Σκοπούς | €0,00 |
(2) Εγγύηση πληρωμής λογαριασμού για μη ιδιοκτήτες
Οικιακή διατίμηση και Διατίμηση για Ευάλωτους Καταναλωτές | €100,00 |
Εμποροβιομηχανική διατίμηση | €500,00 |
Εάν καταναλωτής, που δεν είναι ιδιοκτήτης υποστατικού, εγκαταλείψει αυτό χωρίς να εξοφλήσει οποιοδήποτε υπόλοιπο λογαριασμού, ο ιδιοκτήτης του υποστατικού είναι αλληλέγγυα υπεύθυνος και υπόχρεος για την πληρωμή οποιουδήποτε οφειλόμενου ποσού, περιλαμβανομένων πρόσθετων τελών, προσαυξήσεων και τόκων, πέραν της εγγύησης του καταναλωτή.
Νοείται ότι, η παράλειψη του καταναλωτή να προσέλθει στον Οργανισμό για την πλήρη εξόφληση του λογαριασμού του, εντός εύλογης προθεσμίας που του τάσσεται από τον Οργανισμό με την αποστολή ή τοιχοκόλληση σχετικής ειδοποίησης στο υποστατικό μετά την αποκοπή της υδατοπρομήθειας, θεωρείται ότι συνιστά εγκατάλειψη για σκοπούς της παρούσας παραγράφου.
Νοείται περαιτέρω ότι, η ως άνω ευθύνη του ιδιοκτήτη δεν εκτείνεται σε οποιαδήποτε κατανάλωση νερού που γίνεται μετά την πάροδο επτά (7) ημερών από γραπτή κοινοποίηση εκ μέρους του ιδιοκτήτη στον Οργανισμό της πρόθεσής του να διακοπεί η υδατοπρομήθεια λόγω πιθανολογούμενης εγκατάλειψης από τον καταναλωτή, οπόταν και ο Οργανισμός συνεχίζει την παροχή νερού μόνο υπό την προϋπόθεση ότι ο καταναλωτής καταθέσει χρηματική εγγύηση που ήθελε κριθεί ικανοποιητική υπό τις περιστάσεις, λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη κατανάλωση.
Νοείται ακόμη περαιτέρω ότι, σε περίπτωση πώλησης, μεταβίβασης ή άλλως πως διάθεσης υποστατικού που υδροδοτείται από τον Οργανισμό πριν από την εξόφληση οποιουδήποτε οφειλόμενου ποσού στον Οργανισμό, η ευθύνη για εξόφληση του εν λόγω οφειλόμενου ποσού βαρύνει τόσο τον προηγούμενο ιδιοκτήτη όσο και το διάδοχό του, αλληλέγγυα με τον καταναλωτή αλλά και μεταξύ τους, ανεξάρτητα από το αν ο διάδοχος έχει καταστεί εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης ή παραμένει δικαιούμενος σε εγγραφή.
- Επανασύνδεση εντός 3 μηνών από την ημερομηνία αποκοπής: €35,00 πλέον ΦΠΑ
- Επανασύνδεση εκτός κανονικών ωρών λειτουργίας του Οργανισμού (εντός 3 μηνών από την ημερομηνία αποκοπής): € 55,00 πλέον ΦΠΑ
- Επανασύνδεση μετά από 3 μήνες από την ημερομηνία αποκοπής: € 60,00 πλέον ΦΠΑ
- Επανασύνδεση μετά το πέρας 3 ετών από την ημερομηνία αποκοπής είναι € 60,00 πλέον ΦΠΑ υπό όρους όπως επεξηγούνται στους Κανονισμούς του Οργανισμού. Στην περίπτωση που δεν πληρούνται οι όροι για επανασύνδεση μετά την πάροδο 3 ετών € 200,00 πλέον ΦΠΑ
Όποιος επιθυμεί να γίνει καταναλωτής του Οργανισμού με μεταβίβαση σ’ αυτόν υποστατικού που ήδη υδροδοτείται από τον Οργανισμό, πρέπει να ειδοποιεί τον Οργανισμό πριν την μεταβίβαση για διακανονισμό οποιασδήποτε οφειλής στον Οργανισμό από τον παλαιό καταναλωτή. Νοείται ότι, μετά το διακανονισμό οποιασδήποτε υποχρέωσης, ο νέος καταναλωτής πρέπει να προσκομίσει/αποστείλει στον Οργανισμό αποδεικτικά ιδιοκτησίας του υποστατικού και να υπογράψει τα σχετικά για την προς αυτό μεταβίβαση.
Όταν ο λογαριασμός δεν εξοφληθεί μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία λήξης επιβάλλεται πρόσθετο τέλος 10% επί του οφειλόμενου ποσού και ο Οργανισμός δύναται να αποκόπτει την υδατοπρομήθεια χωρίς άλλη ειδοποίηση. Για την επαναφορά της υδατοπρομήθειας θα επιβάλλεται επιπρόσθετα δικαίωμα επανασύνδεσης.